Menü Bezárás

Ügyfélfogadási rend a Főpolgármesteri Hivatalban és a Fővárosi Közszolgáltatóknál

BKK

A BKK Központi ügyfélszolgálata (1075 Budapest, Rumbach Sebestyén u. 19–21.) továbbá a BKK Ügyfélközpontok 2020. május 25-étől ismét az ügyfelek rendelkezésére állnak.

Kérjük azonban, hogy továbbra is a városszerte elérhető mintegy 370 jegy- és bérletautomata használatát részesítsék előnyben és csak indokolt esetekben forduljanak a személyes ügyfélszolgálatokhoz. A jegyautomatákból a legtöbb jegy- és bérlettípus megvásárolható. Az automaták üzemeltetője minden karbantartási esemény során elvégzi a leggyakrabban használt felületek fertőtlenítését, azonban a biztonságos használat érdekében a BKK ajánlja, hogy aki teheti, válassza az érintésmentes bankkártyával történő fizetést, és a jegyvásárlás után fertőtlenítsék a kezüket.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a március 12-ét követően pótdíjazott utasok utólagos bérletbemutatására az ügyfélközpontok újranyitásától számított 5 munkanapon belül, tehát 2020. május 29-ig van lehetőség!

Május 25-től az ügyfélközpontok egységesített 7.00 – 19.00 óra közötti nyitvatartással üzemelnek. A Rumbach Sebestyén utcai Központi ügyfélszolgálat hétfőn, kedden és csütörtökön 9-17 óráig, szerdán 9-19, pénteken 9-15 óráig fogadja az ügyfeleket. A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren található két ügyfélszolgálati pont átmenetileg továbbra is zárva tart, újbóli nyitásuk a reptéri forgalom indulásától függ. További részleteket itt talál.

Az értékesítő helyeken továbbra is kötelező az orr és a száj eltakarása a 6 évnél idősebbek számára. Csak a nyitott pultok számával megegyező számú ügyfél tartózkodhat benn egyszerre; illetve biztosítjuk az ügyfeleink számára a kézfertőtlenítő szer használatát a bejáratnál. Javasoljuk ugyanakkor az érintésmentes fizetést.

Továbbra is megszokott nyitvatartás szerint várja a vásárlókat 9 fővárosi jegy- és bérletpénztár a Batthyány téren, az Örs vezér terén, a Puskás Ferenc Stadionnál, a Blaha Lujza téren, a Corvin-negyednél, Újpest-központnál, a Nyugati pályaudvarnál és a Nagyvárad téren. Kérjük, aki ezek valamelyikében vásárol, lehetőség szerint érintésmentes bankkártyával fizessen a megbetegedési kockázatok csökkentése érdekében.

További információk a BKK oldalán.

 

Budapest Közút

A személyes ügyintézés a társaság valamennyi ügyfélszolgálatán szünetel, azonban elektronikus csatornákon továbbra is az ügyfelek rendelkezésére állnak.
A 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19-21. szám alatti ügyfélszolgálat és pénztár további rendelkezésig zárva tart. Az ügyfeleknek továbbra is lehetőségük van a TOBI online rendszerben megigényelt behajtási hozzájárulásaikat, illetve közútkezelői hozzájárulásaikat (túlsúly-túlméretes engedélyek) a rendszeren keresztül online felületen bankkártyával, illetve a díjbekérőn szereplő bankszámlaszámra átutalással kiegyenlíteni. A parkolási pótdíjakat szintén átutalással, vagy postai csekkes befizetéssel lehet rendezni. A rakodótárcsák ellenértékének rendezése csak átutalással teljesíthető, a rakodótárcsa igénylés során megküldött díjbekérőn szereplő bankszámlaszámra.

A Bp. VIII. kerület Asztalos Sándor utca 16. szám alatti taxi ügyfélszolgálat személyes kontaktus mellőzésével üzemel. A taxiállomás-használati hozzájárulások kiadása elektronikus ügyintézés útján bonyolítható:
online: http://taxiugyintezes.budapestkozut.hu
e-mail cím: idopontfoglalas@budapestkozut.hu
Telefonos ügyfélszolgálat: 06 70 456 93 97

A 1115 Budapest Bánk bán utca 8-12. szám alatti ügyfélszolgálati iroda sem fogad személyesen ügyfeleket.
Kezelői hozzájárulás igényléséhez kérjük, hogy postai úton juttassák el a terveket kitöltött űrlappal és CD/DVD melléklettel együtt. Postacímünk: 1518 Budapest, Pf. 86, Budapest Közút Zrt.
(A tervcsomagokhoz tartozó digitális mellékleteket e-mailben is el lehet küldeni az ugyfelszolgalat@budapestkozut.hu e-mailcímre. Kérjük, hogy az e-mailben tüntesse fel a pontos címet, melyre a terv vonatkozik. Nagyobb méretű digitális tartalom esetén zip file vagy mammutmail küldése is lehetséges.)
Munkakezdési hozzájárulás igényléséhez nem szükséges digitális mellékletet benyújtani.
Közterület-foglaláshoz térképszelvényt e-mailben lehet igényelni az ügyfélszolgálat e-mail címén.
A kérelmekhez kitöltendő űrlapok ide kattintva érhetők el.

Honlapunkon minden további információt megtalál.

https://www.budapestkozut.hu
https://www.budapestkozut.hu/karrendezes
https://www.budapestkozut.hu/kezeloi-hozzajarulasok

 

Budapesti Nagybani Piac Zrt

A nagybani piac továbbra is zavartalanul működik, amennyiben ezzel ellentétes intézkedés történik, haladéktalanul értesíti ügyfeleit kommunikációs csatornáin és e-mailen keresztül. A koronavírus járvánnyal összefüggésben azonban a működési rend több ponton módosult. Kérjük, ennek részleteiről tájékozódjanak a www.nagybani.hu oldalon.

 

Budapesti Temetkezési Intézet Zrt.

A társaság arra kéri a temetést intéző hozzátartozókat, hogy az ügyintézésre előre foglaljanak időpontot és csak különösen indokolt esetben keressék fel személyesen irodáinkat. A web-oldalunk segít a tájékozódásban, illetve az online ügyintézésben

A Budapesti Temetkezési Intézet Zrt. irodáiban, illetve ravatalozóiban a maszk viselése továbbra is kötelező.  A temetés során is biztosítani kell a védőtávolság megtartását.

2020. június 15. napjától a temetést követő családi rendezvény megtartható, ha a résztvevők száma nem haladja meg a 200 főt.

A Központi Felvételi iroda elérhető telefonon a +36 1 323 5224 számon, az elotakarekossag@btirt.hu e-mail címen, vagy a weblapon  üzemeltetett üzenetküldő szolgáltatással, illetve az ingyenesen hívható zöld számon: +36 80 200 611.

Sírhely hosszabbítási ügyek intézésére szintén az elektronikus csatornák és a telefonos ügyfélszolgálat igénybe vételét kéri a társaság. A járványhelyzetre tekintettel az anyagi terhek mérséklése érdekében a részletfizetés törlesztőrészleteinek időtartamát – igény szerint – 12 hónapra emeli.

 

FKF Nonprofit Zrt.

A járványveszély csökkentése és az FKF dolgozóinak egészségének védelmében a társaság az alábbi szabályok betartását kéri a lakosságtól:

  • A használt maszkokat, kesztyűket, papírzsebkendőket, ételmaradékokat és más esetleg fertőző hulladékot zárt csomagolásban helyezzék a szemétgyűjtőkbe!
  • Kihelyezéskor fertőtlenítsék a tartályok fogantyúját, az ürítéseket követően pedig mossák ki, ha mód van rá fertőtlenítsék is a tartályokat.
  • A kukákba csak annyi hulladékot tegyenek, hogy a teteje lecsukható legyen! Az FKF viszonteladó partnerei forgalmaznak olyan zsákokat, amelyekben a szokásos mennyiségen felül keletkező többlet háztartási hulladék kihelyezhető. Tudjuk, hogy ezek beszerzése többlet időt és pénzt igényel, de fontos, hogy ezzel segítse Ön is a járvány megfékezését! A járvány idején is lehet kapni háztartási- és zöldhulladék gyűjtő zsákokat az alábbi értékesítési helyeken. Mielőtt útnak indul, ellenőrizze a listát, mert vannak olyan megszokott értékesítési pontok, amelyek a járvány idején nem tartanak nyitva vagy nem forgalmazzák a termékeket.

A hulladékudvarok nyitvatartása és az ügyfélfogadás szabályai az alábbiak szerint változtak 2020. május 15-től:

  • A XV. Károlyi Sándor úti és a Nagytétényi úti hulladékudvarokban, a hulladék leadáshoz előzetes időpontfoglalás szükséges! Ezen időponttól ez a két udvar csak olyan lakossági ügyfeleket fogad, akik lomhulladékot, és/vagy építési és bontási hulladékot, és/vagy festék hulladékot kívánnak leadni! Szelektíven gyűjtött csomagolási hulladékok, illetve az udvarban leadható veszélyes hulladékok csak azon lakossági beszállítók által adhatók le, akik az előzőekben írtak alapján lom, sitt, festék hulladék beszállítás kapcsán regisztrált időponttal rendelkeznek.
  • A Besence u. 1/a alatt üzemelő hulladékudvarban lom hulladékot csak előzetes telefonos időpont egyeztetés alapján vesz át. Egyéb hulladékok a korábbi feltételek alapján szállíthatók be.
  • Telefonos időpont foglaláshoz az elérhetőségek: https://www.fkf.hu/storage/app/media/uploaded-files/idopont-foglalasos-anyag-korr-kg.pdf
  • Az IV. Ugró Gyula sor 1-3., illetve a XI. Bánk bán utca 8-10. alatt üzemelő hulladékudvarok ismét fogadják csak szelektíven gyűjtött csomagolási, és/vagy veszélyes hulladékokat leadni szándékozó ügyfeleket
  • kerület Fehér közi hulladékudvar is ismét működik. Lom, illetve építési bontási hulladékot maximum 150-150 kg súlykorlát erejéig kizárólag budapesti lakosok adhatnak le, a szükséges dokumentumok bemutatása mellett. Építési-bontási törmeléket csak zsákolva lehetséges leadni, ömlesztve nem áll módunkban átvenni! A vírushelyzetre való tekintettel egy gépkocsiban egy fogyasztási hely beszállítója érkezhet csak és az egy beszállító 150-150 kg-os mennyiséget tud a lomot/sittet fogadó hulladékudvarban leadni.
  • A hulladékudvar látogatásának feltétele a védőmaszk, védőkesztyű viselése, illetve a személyek közötti 1,5 méteres távolság mindenkori megtartása.
  • A Testvérhegyi út 10/A alatti hulladékudvar szintén fogad ügyfeleket.

Továbbra sem tart nyitva a többi hulladékudvar, valamint a Szemléletformáló és Újrahasználati Központok sem.

A társaság a koronavírus magyarországi terjedése miatt a lakosság valamint a dolgozóinak védelme érdekében az eseti hulladékszállítással kapcsolatos szolgáltatását átmeneti időre szünetelteti.

A vegyeshulladék begyűjtés folyamatosan üzemel. Kerti zöldhulladékgyűjtő zsákok, valamint a háztartásokban keletkező többlet háztartási hulladék elhelyezésére szolgáló zsákok a viszonteladói partnereknél továbbra is megvásárolhatók.

A lomtalanítások a jelenleg 10. kerületben folyó program lezárultával szünetelenek.

Nem fogad szerződéssel nem rendelkező beszállítókat a Pusztazámori Regionális Hulladékkezelő Központban, továbbá lakossági ügyfelek által beszállított hulladékot sem fogad.

A személyes ügyfélszolgálat szünetel. Ügyintézésre elsődlegesen az online ügyfélszolgálatot javasolt használni. A szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdés, bejelentés esetén ingyenesen hívható a telefonos ügyfélszolgálat (+36 80 353 353). Ügyintézés elektronikus levelezési címen (fkfzrt@fkf.hu), az online ügyintézés menüpont alatt vagy postái úton (1439, Bp., Pf.: 637.) továbbra is lehetséges.

 

FŐKERT Nonprofit Zrt.

A FŐKERT által üzemeltetett játszóterek, fitneszparkok ismét üzemelnek. A játszóterek homokfelületeinek tisztítását folyamatosan zajlik a biztonságosabb használat érdekében. A játszótereken a 18 év feletti kísérők csak kendővel, maszkkal vagy sállal eltakart orral és szájjal tartózkodhatnak és továbbra is szükséges a védőtávolság megtartása.

A FŐKERT által üzemeltetett illemhelyek fokozatosan állnak vissza a megszokott nyitvatartásra és működésre.

Az társaság ügyfélszolgálati elérhetősége: zöldszám: +36 80 277 275 (hétfőtől csütörtökig: 7:30-16:00, péntek: 7:30-12:00 ), e-mail: ugyfelszolgalat@fokert.hu.

A társaság Komposzttelepe (1106 Budapest, Keresztúri út 130.) zavartalanul működik az alábbi nyitva tartás szerint: H-CS: 7:00-15:00 (behajtás 14:30 óráig) P: 7:00-12:30 (behajtás 12.00 óráig).

 

FŐKÉTÜSZ Fővárosi Kéményseprőipari Kft.

A FŐKÉTÜSZ 2020. március 17. napjától átmenetileg szünetelteti az előzetesen meghirdetett kéményellenőrzéseket Budapesten.
A személyes ügyfélszolgálatatás szünetel. Elektronikus üzenet: a www.kemenysepro.hu oldalon található üzenetküldő modul segítségével történhet, vagy felveheti a kapcsolatot telefon a +36 1 999 0664 számon vagy a +36 1 332 1150 faxszámon.

A kéményseprői nyilatkozat megrendelések befogadását, illetve a nyilatkozatok kiadását végző műszaki ügyfélszolgálat csökkentett félfogadási idővel tart nyitva. A nyilatkozat rendelést befogadására, illetve korábban elkészült nyilatkozatot kiadására hétfőn 7-13 óra között, kedd-pénteken 7-10 óra között van lehetőség.

Az üzemzavar elhárítások zavartalanul folynak, a kéményseprő szakemberek minden esetben rendelkeznek megfelelő egészségügyi védőeszközzel és fertőtlenítőszerrel. Amennyiben a műszaki vizsgálatra leadott rendelést a megrendelő visszavonná, úgy azt a www.kemenysepro.hu oldalon található üzenetküldő modulon keresztül jelezze a Társaságnak a vizsgálattal érintett cím és a megrendelő nevének pontos megadásával.

A vállalat által használt gépkocsik felajánlásra kerültek a Főváros és a kerületek megnövekedett szociális feladatainak ellátásához, közvetlenül a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) munkáját segítik.

 

Főpolgármesteri Hivatal

A Főpolgármesteri Hivatalban 2020. március 13-ától az ügyfelek személyes fogadása határozatlan időtartamig szünetel, az ügyfélszolgálati irodák is zárva tartanak.

Az ügyfélszolgálat a 327-1208, 327-1209 telefonszámokon, valamint az ugyfelszolgalat@budapest.hu e-mail címen változatlanul üzemel.

Ha beadványt szeretne eljuttatni hozzánk, ezt postai úton (cím: 1840 Budapest) vagy elektronikus úton (ügyfélkapu, e-papír szolgáltatás) teheti meg.

Helyi adó ügyeket erre a linkre kattintva adóportálunkon keresztül intézheti, adóügyekben tájékoztatást a 411-7000 telefonszámon kérhet.

Személyes ügyfélszolgálat jelenleg kizárólag a Budapest VIII. kerület, Könyves Kálmán körút 84. szám alatt működő Hajléktalan Információs Irodában működik, itt azonban kizárólag a hajléktalan emberek rendkívüli települési támogatása igényelhető.

 

FŐTÁV Zrt.

A fűtőművek működtetése folyamatos a szolgáltatás biztonsága biztosított.

A személyes ügyfélszolgálat a koronavírus magyarországi terjedése miatt határozatlan ideig szünetel.

Kizárólag műszaki hibabejelentés esetén éjjel-nappal hívható telefonos elérhetőség: +36 1 700 7000
A rendkívüli helyzet miatt a hibaelhárítási tevékenység a távhőszolgáltatás folyamatosságát és biztonságát érintő üzemzavarok kivizsgálására és elhárítására korlátozódik. Erről részletes információk a Főtáv honlapján találhatók.

A járványügyi helyzet miatt a nyári karbantartási munkálatok időszakára az ürítések és visszatöltések kezelésére a FŐTÁV Zrt. speciális eljárásrendet vezet be a fűtési szezon végének napjától. A május 15. után kezdődő, nyári karbantartási időszakban a társaság biztosítja az ingatlanok fűtési rendszerének (karbantartás vagy felújítás miatt szükséges) víztelenítését és visszatöltését, azonban ezek végrehajtása a vírushelyzetből fakadóan speciális szabályok alapján történik. A megrendeléssel kapcsolatos részletes leírás a Társaság honlapján található. http://www.fotav.hu/tajekoztatas/hireink/kozlemenyek-hirek/kozlemenyek/rendkivuli-eljarasrend-a-nyari-karbantartasi-idoszakban
A rendkívüli helyzet miatti változás, hogy az ürítéseket csak augusztus 1-ig végzi el a cég és a szolgáltatás a szabad kapacitás függvényében rendelhető.

A FŐTÁV Zrt. ügyfelei továbbra is az online ügyfélszolgálati felületen tudják intézni a számlázással, az adatok változásával és a műszaki ügyekkel kapcsolatos főbb ügytípusokat. Az ügyintézési idő megnövekedhet, tekintettel arra, hogy a rendkívüli helyzetben csak azokat az alapvető szolgáltatásokat nyújtja a társaság, amelyeket az ÁSZF rögzít.

A társaság javasolja, hogy a csekkes befizetés helyett ügyfelei válasszák az elektronikus fizetési lehetőségeket. Számláikat kiegyenlíthetik bankkártyával az online ügyfélszolgálati felületen, csoportos beszedéssel, Díjneten keresztül, illetve átutalással a számlán feltüntetett bankszámlaszámra. Átutalás esetén a közlemény rovatban minden esetben hivatkozzanak a kiegyenlíteni kívánt számla sorszámára; megkötött részletfizetési megállapodás részleteinek átutalásakor pedig a megállapodás azonosító számára.

Fővárosi Önkormányzat Csarnok és Piac Igazgatósága

A Vámház körúti Vásárcsarnokban működtetett, elsősorban külföldi turisták által látogatott INFO Pult működése átmenetileg szünetel.

 

Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. (FCSM)

Az FCSM 1087 Budapest, Kerepesi út 19. szám alatti ügyfélszolgálati Irodája és a 2040 Budaörs, Szabadság út 134. szám alatti Ügyfélszolgálati Pontja 2020. március 17-től határozatlan ideig
nem fogad ügyfeleket. Kérjük, válasszanak a következő biztonságosabb ügyintézési lehetőségek közül:

Call center: 06-1-455-4303
Elektronikus cím: ugyfelszolgalat@fcsm.hu
Online ügyintézés: http://www.fcsm.hu/eugyfelszolgalat/

Az ügyfélkapuval rendelkező ügyfelek igénybe vehetik az e-ügyintézési szolgáltatást is.

 

Fővárosi Vízművek

A Fővárosi Vízművek ügyfélszolgálati kirendeltségei a központi ügyfélszolgálat kivételével 2020. március 17-től átmenetileg zárva tartanak. A társaság arra kér mindenkit, hogy a többi ügyfél és ügyintézők fertőzésveszélyének kiküszöbölése érdekében válasszák az online ügyintézést.

Halaszthatatlan esetekben a központi ügyfélszolgálati irodában lehetséges a személyes ügyintézés. Cím: 1138 Budapest, Váci út 182. Központi ügyfélszolgálati irodánk mostantól csak heti egy alkalommal, szerdán 8.00 és 15.00 óra között fogadja három ügyfélszolgálati pultnál ügyfeleinket. A helyiségben egyszerre csak hárman tartózkodhatnak az ügyféltérben. Az ügyintézők és az ügyfelek közé védő plexielemet helyeztünk el, a bejárathoz kézfertőtlenítőt, az irodába speciális légtisztítót telepítettünk.

Kérjük, hozza magával a személyes iratait és azonosítóját, melyet bármelyik vízdíjszámláján megtalál (készülékhely, szerződéses folyószámla). Amennyiben olyan szolgáltatási szerződés miatt fordul a társasághoz, amely más nevére szól (házastárs, élettárs, szülő, gyermek, főbérlő stb.), kérjük, hozza magával a kitöltött és aláírt meghatalmazás nyomtatványt is, melyet a linkre kattintva tud letölteni. A nyomtatvánnyal megegyező adattartalmú, kézzel vagy géppel írt meghatalmazást is elfogadnak. Amennyiben a személyes ügyintézés mégis halaszthatatlan, kérjük, használja az ügyfélszolgálat bejáratnál elhelyezett kézfertőtlenítőt, illetve ha az időjárás megengedi, az irodán kívül várakozzanak!

Mérők leolvasása: március 18-tól felfüggesztik a lakásokban található vízmérők leolvasását, ezzel is csökkentve a vírus terjedésének esélyeit. Ezért kérjük, hogy az éves leolvasás időszakában küldje be mérőállását online ügyfélszolgálatunkra vagy az okostelefonokra letölthető Otthon+ applikáció segítségével, így elkerülheti, hogy leolvasás és diktálás hiányában becsült mérőállás alapján állítsunk ki számlát.

Számlázás, befizetés: Váltson elektronikus számlára, ami nem csak biztonságos, hanem kényelmes is. E-számla igénylését a Fővárosi Vízművek online ügyfélszolgálatán kezdeményezheti. Amennyiben Ön a Díjbeszedőtől kapja a vízdíjszámlát, elektronikus számlára vagy díjfizetésre a Díjnet rendszerén keresztül van lehetősége.

A vezetékes ivóvíz továbbra is biztonságos!

A koronavírus az ivóvíz fertőtlenítésére használt klór hatására azonnal elveszíti fertőző képességét, és a klór elpusztítja a vírust. Mindezeknek köszönhetően a tiszta, kezelt ivóvíz fogyasztása biztonságos, a vírus nem képes bejutni az ellátórendszerbe, és nem képes életben maradni az ivóvízben.

A Fővárosi Vízművek által szolgáltatott víz teljesen zárt, automatizált ivóvízellátó rendszeren keresztül jut el a víztermelő kúttól egészen a csapokig. Eközben sem emberrel, sem állattal nem kerül kapcsolatba. Amikor valaki megnyitja a csapot, ő az első ember, akivel a víz érintkezik. Ennek megfelelően kizárt annak a lehetősége, hogy egy olyan vírus, amely alapvetően cseppfertőzéssel terjed, az ivóvízen keresztül juthasson el a felhasználókig. Ugyancsak kizárt, hogy a másik kimutatott hordozó, az emberi ürülék által bejuthasson a vezetékes vízbe, hiszen az ivóvízellátó rendszer semmilyen módon sem érintkezik szennyezett vízzel.

Online elérhetőségeink

Online ügyfélszolgálatunk
Otthon+ applikáció a Google Play áruházban
Otthon+ applikáció az App Store-ban

Megosztás